Jakie meble warto stosować w biurze?

Biuro powinno być urządzone w sposób estetyczny oraz funkcjonalny. W przypadku dużych powierzchni wyposażenie wiąże się z wyznaczeniem odpowiednich stref oraz koniecznością zakupu wielu mebli, urządzeń oraz praktycznych dodatków. Muszą one być skomponowane w ten sposób aby tworzyły spójną całość. W przypadku powierzchni mniejszych przede wszystkim liczy się umiejętne zagospodarowanie dostępnej ograniczonej przestrzeni.

Meble biurowe – ergonomia

Z uwagi na to, że praca w biurze wykonywana jest przez długi czas zazwyczaj głównie w pozycji siedzącej meble biurowe https://antoniomeble.com.pl/ i pozostała aranżacja wnętrza powinny być nie tylko estetyczne ale również ergonomiczne. Stworzenie warunków pracy korzystnych dla zdrowia oraz zgodnych z wymaganiami i przepisami prawa jest niezmiernie istotne, ponieważ nie tylko zapobiega ewentualnym dolegliwościom bólowym związanym z przebywaniem przez długi czas w pozycji wymuszonej i mało komfortowej, ale również poprawia wydajność pracy.

Meble biurowe – styl i kolor

Wyposażenie każdego biura powinno być kompatybilne z profilem działalności danego podmiotu. Oznacza to, że firmy bardziej konserwatywne pragnące podkreślić swoje przywiązanie do tradycji powinny wybierać meble bardziej klastyczne w stonowanych barwach. Natomiast firmy stawiające na nowoczesność i innowację powinny wybierać kolory i formy bardziej odważne, zaskakujące i unikatowe. Oczywiście sprawdzonym lecz mało oryginalnym pomysłem jest wybór barw zupełnie neutralnych, takich jak na przykład biele i szarości, które mogą zostać przełamane bardziej odważnymi dodatkami, na przykład w postaci zegara lub wazonu. Podobnie jak w przypadku bezpiecznej szarości w przypadku koloru ścian czy obicia mebli tapicerowanych, tak wybór mebli wykonanych w kolorach neutralnych i naturalnych jest zawsze na czasie i pasuje do większości aranżacji.

Zobacz również  Jakie wybrać płytki podłogowe do łazienki

Meble biurowe – co powinno się znaleźć w każdym biurze?

Pomieszczenia biurowe powinny być podzielone na strefy. Pierwszą z nich stanowi recepcja lub rejestracja. Powinna ona stwarzać dobre wrażenie, zachęcać do dalszej współpracy oraz prezentować firmę jako podmiot godny zaufania. Można to osiągnąć wybierając meble biurowe dobrej jakości w stylu dostosowanym do profilu działalności danego podmiotu, o czym wspominano powyżej. Wśród niezbędnych w tym miejscu mebli biurowych znaleźć się musi estetyczna i funkcjonalna lada, zamykane szafy przeznaczone na przechowywanie dokumentacji oraz okryć wierzchnich i wieszaki. Ponadto w tej przestrzeni powinien znaleźć się stolik oraz wygodna kanapa lub fotel dla klienta. Przestrzeń warto wzbogacić o drobne elementy estetyczne, jak choćby lustro czy zegar. Wśród obowiązkowych mebli biurowych stref przeznaczonych dla pracowników należy wymienić przede wszystkim pojemne szafy i półki wykorzystywane do przechowywania dokumentacji. Warto by chociaż część z nich posiadała ograniczony dostęp na przykład w postaci zamka na klucz. Oczywiście żadna przestrzeń biurowa nie obędzie się bez biurek oraz krzeseł. Powinny one być na tyle duże aby zapewniały dostatecznie dużą powierzchnię do pracy, a jednocześnie nie zdominowały danej przestrzeni. Wygodne krzesła obrotowe powinny być odpowiedniej wysokości dostosowanej do wielkości biurek. Warto zwrócić uwagę na obecność podnóżków, podłokietników oraz zagłówków. Oczywiście wśród innych elementów wymienić należy niskie kontenery, na których można ustawić na przykład urządzenia wielofunkcyjne.

Zobacz również  Oświetlenie do salonu - dlaczego jest takie ważne?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *