Niezbędnik biura. Co zawiera?

W każdym biurze powinny się znaleźć niezbędne do pracy akcesoria biurowe. Ilość oraz rodzaj tych materiałów zależy od charakteru firmy, ale wiele z nich to akcesoria uniwersalne, których nie może w biurze zabraknąć. Zalicza się do nich przede wszystkim materiały do pisania, papier, a także wszelkie akcesoria biurowe do korygowania błędów oraz segregacji dokumentów znajdujących się biurze. Oprócz tego przyda się kilka drobiazgów, które znacznie usprawnią pracę.

Jakie artykuły piśmiennicze potrzebne są w biurze?

Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie jakiegokolwiek biura bez przyborów do pisania oraz papieru. Nawet w najbardziej skomputeryzowanej instytucji takie akcesoria biurowe są bardzo potrzebne. W szufladach biurek muszą się znaleźć długopisy w kilku kolorach, cienkopis oraz ułatwiające pracę zakreślacze. Nie można też zapomnieć o ołówkach, które są doceniane zwłaszcza przez osoby zajmujące się księgowością. W biurach projektowych nie może zabraknąć ołówków o różnej twardości wkładów oraz pisaków kreślarskich. Bardzo przydatne są też niezmywalne markery, którymi można pisać, np. na folii czy płytach CD.

Kolejną niezbędną rzeczą jest papier. Najbardziej uniwersalny jest papier ksero, który można stosować zarówno w biurowej drukarce, jak i do pisania ręcznego. Bardzo przydatny jest także papier podaniowy, który posiada kratki lub linie, co ułatwia pisanie. Koniecznie trzeba też pamiętać o zakupie kopert do korespondencji w kilku różnych formatach. W biurze projektowym niezbędny jest papier milimetrowy oraz kalka kreślarska. W każdym biurze koniecznie powinny się znaleźć niewielkie karteczki do robienia notatek – wygodnym rozwiązaniem są notesiki, których tylna strona pokryta jest klejem. Można je umieszczać np. na monitorze komputerowym bez obaw, że pozostaną ślady po odklejeniu.

Jakie artykuły biurowe ułatwią utrzymanie porządku?

Oprócz artykułów piśmienniczych i papieru niezbędne są także materiały, które ułatwią utrzymanie porządku w biurze. Podstawą są oczywiście kolorowe segregatory, w których można umieścić wszelkie powstające w biurze dokumenty. Niezbędne są także foliowe koszulki, dzięki którym dokumentacja będzie odpowiednio zabezpieczona przed przypadkowym uszkodzeniem, np. podczas przeglądania. Dużym wsparciem są również kolorowe przekładki i znaczniki do kartek. Dzięki nim można łatwo posegregować dokumenty biurowe.

W miejscu pracy, jakim jest biuro, nie może zabraknąć akcesoriów umożliwiających poprawianie błędów. Podstawą jest dobra gumka do zmazywania ołówka oraz korektor, najlepiej w postaci białej taśmy, na której można pisać od razu po jej nałożeniu. Ponadto w biurze musi się znaleźć dobra temperówka, taśmy klejące w kilku szerokościach, a także zszywacze, dziurkacze, zszywki i spinacze. Nie można zapomnieć o akcesoriach eksploatacyjnych do drukarki – zapasowe tusze czy tonery pozwolą uniknąć przestojów w pracy.

W biurze przydadzą się też kartony do przechowywania większych ilości dokumentów. Inne niezbędne akcesoria biurowe to m.in. nożyczki, klej, różnego rodzaju teczki oraz zwilżacze do palców.